Home » Read our latest news first! » Spotlight-kyle-verhoeven

In the spotlight: Kyle Verhoeven

Afbeelding

Benieuwd wat aardrijkskunde & supply chain management met elkaar te maken hebben? Kyle heeft beiden gestudeerd. In deze editie van 'In the spotlight' zal hij hier van alles over vertellen.

Wie ben je?

Mijn naam is Kyle Verhoeven en ik werk sinds juni 2020 als adviseur binnen het Advisory team van Districon.

Via een klein omweggetje heb ik de wereld van de logistiek leren kennen. Na de middelbare school, waar mijn lievelingsvak aardrijkskunde was, ging ik planologie studeren aan de Universiteit Utrecht. Ik wilde me graag bezig gaan houden met het ontwerpen en inrichten van stedelijke gebieden, zoals ik me daar thuis ook uren mee kon vermaken via het computerspel Sim City. In de praktijk bleek dat toch niet zo makkelijk en snel te gaan als op de computer, dus ben ik verder gaan kijken en aan de master Transport, Infrastructure & Logistics aan de TU Delft begonnen. Vooral de laatste van de drie sprak me aan, zodanig dat ik na mijn afstudeeronderzoek bij een containerrederij in de wereld van de logistiek ben blijven hangen en bij Districon terecht ben gekomen.

Mijn ervaringen

Een van de grootste redenen om als consultant bij Districon te gaan werken is de variatie in type werk, klanten en sectoren. En die is groot kan ik je melden, waardoor ik in relatief korte tijd al een hoop gave bedrijven en projecten heb mogen zien. Zo heb ik mee mogen draaien in de logistieke operatie van een grote e-retailer, ondersteuning geleverd voor een logistiek hervormingsproject bij een groothandel en meegedacht over de lay-out van warehousefaciliteiten voor retailers en productiebedrijven. Als lid van het Netwerk & Distributie team houd ik me in het bijzonder ook bezig met vraagstukken met betrekking tot supply chain netwerken. Wat zijn de juiste locaties voor nieuwe warehouses? Hoe en via welke modaliteiten kunnen goederen het best door het netwerk getransporteerd worden? Is het slim om (deels) te outsourcen in plaats van zelf te doen? Aan dit soort vraagstukken hangt doorgaans een belangrijke geografische component, of het nu gaat om (her)inrichting en utilisatie van een stedelijk, regionaal of (inter)nationaal supply chain netwerk. Toch weer een beetje terug bij Sim City!

Toekomstvisie

Onze globale economie is ingesteld op groei; stilstand is achteruitgang, dus elk jaar willen we hogere cijfers zien. De logistiek is hier facilitair in, meer vraag en meer aanbod kunnen beantwoord worden met meer containers, vrachtwagens en distributiecentra. Aan de andere kant willen we ook slimmer en verantwoordelijker met onze tools en resources omgaan, vooral vanwege de ambitieuze duurzaamheidsdoelen die we de komende jaren moeten behalen. We zien bij Districon al veel slimme oplossingen voorbijkomen, ik ben benieuwd waar de komende jaren nog meer mee gaan komen. Naast technische oplossingen zelf ben ik ervan overtuigd dat de ontwikkeling naar een meer data-driven manier van bedrijfsvoering en operatie ook de nodige efficiëntieslagen kunnen maken, waardoor we meer kunnen doen met minder benodigde handelingen en resources.

Welke collega mag van jou in de volgende spotlight staan?

Over data gesproken, daar draait de Data Analytics & Solutions afdeling helemaal om. Mijn collega Iris Meesters, onderdeel van het Solutions team, kan je hier alles over vertellen. The pen is yours, Iris!

Share with: