search menu linkedin twitter facebook cross phone check arrow-left arrow-right mail

Penny

Meer en verser brood voor Duitse consument!
KlantPenny
ExpertiseSolutions, Optimalisatie, Planning & Executie
Markten Retail & Wholesale

Penny, onderdeel van de Duitse REWE Group, ziet volop omzetpotentieel in de categorie dagvers brood door het bakproces ín de winkels te verbeteren. Penny vroeg daarom aan Districon om een optimalisatiemodel te bouwen waarmee winkels dagelijks het bakproces kunnen optimaliseren. Doelstelling, een betere beschikbaarheid en een continu bakproces waardoor een verser product op het schap ligt.

Penny heeft meer dan 2.000 winkels in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. REWE Group werkt al met AIMMS, maar vroeg Districon als AIMMS partner te ondersteunen bij deze ontwikkeling.

Brood is een dagvers product en dat maakt deze case complex. Het vraagt een uitgekiende balancering tussen voldoende beschikbaarheid, beperkte productderving en de werkbaarheid in een winkel. Daarnaast raakt het model vele winkelprocessen waardoor verbindingen gelegd zijn met kassa-, ERP- en andere systemen.

De komende weken wordt het model getest waarna een implementatietraject kan starten.