search menu linkedin twitter facebook cross phone check arrow-left arrow-right mail

Nampak Packaging

Datagedreven beslissen door middel van een planningsoplossing
KlantNampak Packaging
ExpertiseSolutions, Advisory, Planning & Executie, Optimalisatie
Markten Industry

Nampak is het grootste verpakkingsbedrijf van Afrika

Voor de glasdivisie van Nampak in Zuid-Afrika is een unieke planningoplossing ontwikkeld. De uitdaging en complexiteit van Nampak Glass is de enorme hoeveelheid verschillende flessen en de verscheidenheid van de kenmerken, zoals grootte en kleur.

Vanuit een huidige situatie, gebaseerd op spreadsheet planning met beperkte rekenkracht, heeft Districon binnen zes maanden tijd een meer visueel en wiskundig onderbouwd model ontwikkeld en geïmplementeerd.

De oplossing omvat strategische optimalisatie van kleurcampagnes tot 2 jaar vooruit en de beslissingen omtrent de operationele planning gaan niet langer op gevoel. Beslissingen zijn data gedreven. Het standaard scenario, optimalisatie van de winst, is mogelijk gemaakt door het toepassen van activity based costing. Er zijn ook vier andere scenario’s beschikbaar. De gebruiker is tevens in staat om instellingen te wijzigen om nieuwe scenario’s te creëren. Scenario’s kunnen eenvoudig op meerdere KPI’s vergeleken worden om degene naar voorkeur te bepalen.