Home » Read our latest news first! » Bloomon-enthousiast-over-het-districon-diamonds-programma

Bloomon enthousiast over het Districon Diamonds Programma!

Afbeelding

Bart Troost van het snelgroeiende Bloomon, is enthousiast over de inzet van Districon Diamonds: ‘De kwaliteit van onze boeketten is heel belangrijk. Samen met Tom Vermaas hebben we in zes weken het aantal beschadigde bloemen met een factor 6 verminderd. Via onze klantenenquête kunnen we meten dat Districon verschil heeft gemaakt. Dat smaakt naar meer.’

Bloomon en Districon werken sinds kort samen aan de ontwikkeling van jong supply chain talent. Dit betekent dat verschillende getalenteerde Young Professionals, de ‘Districon Diamonds’, verbeterprojecten leiden of lijnfuncties tijdelijk invullen.

Bloomon is een online bloemist en bezorgt haar verse seizoensbloemen op abonnementsbasis of als eenmalig cadeau aan huis. Het bedrijf groeit met sprongen. De ambitie is een jaarlijkse verdubbeling. Er zijn nu al dagen dat er 400 bestelwagens voor Bloomon op pad zijn. Alles draait om het bezorgen van ‘happiness’ door middel van stijlvolle boeketten gemaakt van verse bloemen. Om dit te realiseren hebben oprichters Koen Thijssen, Bart Troost en Patrick Hurenkamp onder andere de supply chain radicaal veranderd. De weg tussen kweker en consument is zo kort mogelijk. Daardoor krijgt de klant een vers boeket. Uiteraard is Districon trots om Bloomon te verwelkomen als Diamonds Partner. 

Tom Vermaas van Districon startte als eerste ‘Diamond’ bij Bloomon. Zijn project had als doel de kwaliteit van de boekettenproductie verder te verbeteren. Als projectleider analyseerde hij knelpunten en pakte die direct en pragmatisch op. Tom werkte nauw samen met de teamleiders en operators op de werkvloer. Met teamwork is het aantal beschadigde bloemen sterk verminderd. Bart Troost: ‘Tom combineerde de theorie van procesbeheersing met praktische implementatie, waarbij hij zich heeft vastgebeten in het probleem. Met succes! Wat in twee jaar niet was gelukt, heeft Tom in zes weken voor elkaar gekregen. We hebben het aantal beschadigde bloemen met een factor 6 verminderd, tot minder dan een half promille. Via onze klantenenquête kunnen we nu al meten dat Districon verschil heeft gemaakt.’

Tom kijkt met plezier terug. Boeketten maken is handwerk. Dan is het een echte uitdaging om in korte tijd een sprong in kwaliteit te maken. Ik heb lange dagen gemaakt, maar kreeg veel energie van het samenwerken in deze pragmatische omgeving.

Districon Diamonds zijn gemiddeld 6 tot 9 maanden, 4 dagen per week, bij de Partner-bedrijven actief. Voor Tom ligt daarom een volgend nieuw project klaar bij Bloomon om op te pakken. Daarnaast is ook Philip Schilder van Districon onlangs gestart als tijdelijk inkoper binnen Bloomon. Vanaf zijn eerste week is hij verantwoordelijk voor een deel van de inkoop en werkt hij mee om verschillende processen structureel te verbeteren. 

Districon hoopt dat er nog veel projecten met direct meetbare, positieve resultaten mogen volgen. Naast Tom en Philip zijn er nog veel jonge supply chain talenten bij Districon die graag bij Bloomon en andere Diamonds Partners een bijdrage willen leveren.

Meer weten?

Bent u benieuwd naar wat het Districon Diamonds programma voor uw organisatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op!

Share with: